Olen jo pitkään miettinyt blogin perustamista, mutta aina se on jäänyt. Nyt kuitenkin haluan avoimesti kirjoittaa sairaudestani, koska vasta viime aikoina olen itsekin alkanut ymmärtämään itseäni paremmin. 

Skitsofrenia. Mitä tuo sana tuo sinulle mieleen? Se olen minä, sairaus on ollut osa minua jo lähes 15 vuoden ajan. Minua on tavallaan kaksi, on se "terve" minä ja sairas minä. Nämä kun yhdistyvät niin päässäni on melkoinen sekametelisoppa. 

Ääniä, kuiskauksia, outoja ajatuksia. Mistä ne kaikki tulevat? Ihmismieli on ihmeellinen asia. Se on helppoa lähteä mukaan oman pään sisällä johonkin joka tavallaan vie sinua eteenpäin. Mutta tavallaan taas saa sinut vielä enemmän sairaaksi. 

Minulla on vahva lääkitys joka auttaa. Se vie suurimman osan harhoista pois, mutta ei kaikkea. Olen jo oppinut elämään sen kanssa että minä kuulen ääniä, tai saan käskyjä siltä sairaalta minältä. 

Ulospäin saatan vaikuttaa hyvinkin normaalilta, mutta pääni sisällä saan taistella jatkuvasti. Itsemurhayrityksiä, viiltelyä, lääkkeitä...